Kjøpe artikler: Gi nettsiden din innholdet som får deg til toppen av søkemotorene


For å henge med i dagens utvikling er godt innhold helt essensielt for å få gode rangeringer i søkemotorer som Google. Innholdet må være unik, hjelpsomt og ikke minst ha dybde nok til at søkemotorene ser på nettsiden din som en autoritet.

Å skrive gode artikler som faktisk rangerer høyt hos søkemotorer er en egen kunst som tar tid å lære seg, og å lage godt innhold er en tidskrevende jobb. Så hvorfor ikke gi oppgaven til noen med mange års erfaring med å utvikle og publisere innhold på nett?

Iversen Media har over ti års erfaring med å selge artikler til firmaer som ønsker mer innhold på nettsidene sine, og har solgt flere tusen artikler med total lengde på et par millioner ord.

Kjøp artikler til nettsiden din i dag

Det er ekstremt enkelt å kjøpe artikler til nettsiden din, og alt du trenger å gjøre for å komme i gang er å fylle ut et skjema når du klikker på knappen nedenfor, så snakkes vi snart!

Det er også mulig å bestille artikler ved å sende en e-post til nicklas@iversenmedia.no.

Prisstruktur for å kjøpe artikler

Jeg selger artikler i tre forskjellige prisklasser, avhengig av hvor mye research som trengs for innholdet.

EnkelStandardPremium
Type innholdInnhold som krever svært lite eller ingen reseachKrever litt researchInnhold som krever mye research
Pris0,7kr / ord 0,9 kr / ord1,4 kr per ord
Eksempel på nisjer og kategorierKredittkort, lån. Reise, hus og hjem, personlig økonomi. Legemidler, vitenskapelig forskning.
100 % unikt innhold
Du velger nøkkelord
100 % skrevet av menneske (ikke AI)
LeveringstidEtter avtaleEtter avtaleEtter avtale
Hjelp til nøkkelordresearch gratis
Prioritert leveranse
Gratis finpuss
Pris0,7kr / ord 0,9 kr / ord1,4 kr per ord
BestillBestill her!Bestill her!Bestill her!
*Det er et egne priser for artikler knyttet mot gambling (her er prisen 2,0 kr/ord). Alle priser er eks. MVA.

Artikler av typen Enkel passer for deg som trenger mange artikler om samme tema, eller bare noen få artikler om et tema som trenger veldig lite research. For eksempel kan forbrukslån og kredittkort neves, da dette er artikler jeg har skrevet hundrevis av tidligere, og kan det meste om.

Artikler av typen Standard passer for de aller fleste. Kanskje vil du lage en reisenettside om reiser til Mallorca og trenger innhold, eller kanskje

Artikler av typen Premium passer for deg som driver veldig spesifikt, og gjerne vil ha innhold som krever research fra vitenskapelige artikler og andre kilder som tar tid å undersøke.

Er du usikker på hvilken av priskategoriene innholdet du ønsket passer i? Ta kontakt, så får du svaret raskt!

Det er bare å fyre av en e-post til nicklas@iversenmedia.no. Jeg svarer raskt på alle spørsmålene du har om å kjøpe artikler til nettsiden din.

Min erfaring med å skrive og selge artikler til nettsider

Jeg begynte å skrive innhold til nettsider allerede mens jeg gikk på videregående skole i 2010, og har siden den gang skrevet hundretusenvis av ord for ulike nisjer og kunder hvert eneste år.

I mange år var tekstproduksjon hovedinntekten min, men i perioden fra 2014 til 2017 brukte jeg tiden min på å ta en utdannelse innenfor økologi hos Universitetet i Sørøst-Norge. Tekstproduksjonen var derimot ikke lagt helt på sidelinja, for jeg utviklet egne nettsider og tok noen småoppdrag med artikkelsalg underveis i studietiden.

I dag har jeg 100 % fokus på utvikling av nettsider og produksjonsinnhold, og produserer både egne prosjekter og prosjekter for kunder.

De siste årene har jeg skrevet flere tusen artikler innenfor mange ulike sjangere, og tilbakemelding fra både kunder og lesere har vært fantastiske.

En tekstforfatter med fokus på SEO

Jeg har alltid jobbet med egne prosjekter hvor jeg har laget nettsider med mål om å rangere artiklene høyt hos søkemotorer som Google. Dette har gitt meg SEO-fokus i fingrene, og alt innholdet jeg produserer har fokus på SEO når jeg strukturerer, skriver og finpusser innholdet.

SEO-strategien min er enkel: Innholdet er viktigst, og hvis det faktisk hjelper de som besøker nettsiden din vil det over tid rangere godt. Samtidig strukturerer jeg artiklene og innholdet på en måte som er forenelig med moderne SEO-teknikker.

Jeg kommer aldri til å drive «keyword stuffing», «tekst-cloaking» eller skrive innhold jeg vet prøver å manipulere Google og andre søkemotorer på en urettmessig måte. Slike strategier fungerte godt for 10 år siden, men det vil jeg aldri anbefale nå om dagen.

SEO er mye mer enn bare innholdet

Selv om selve teksten er kjøttet på siden er det mange andre faktorer som påvirker hvorvidt innholdet ditt kommer til å rangere godt i søkemotorene.

Riktig bruk av bilder, Schema Markup, riktig bruk av overskrift tags (H2 osv.), internlinker, sidehastighet og mye, mye annet er også faktorer som påvirker hvor høyt du vil rangere hos Google.

Jeg tilbyr også ulike SEO-tjenester for deg som ønsker hjelp til det tekniske på nettsiden din.

Hvor detaljert ordrebeskrivelse bør man ha når man skal kjøpe innhold fra en tekstforfatter?

Noen liker å ha svært detaljerte beskrivelser over hva de ønsker av innholdet når de bestiller, mens andre foretrekker å sende en lang liste med nøkkelord og en omtrentlig ønsket lengde på artiklene.

Begge deler fungerer fint for meg!

Jo mer detaljer du gir oss rundt hva du ønsker av innholdet, struktur, målgruppe, lengde og lignende, jo større er sjansen for at du får akkurat den artikkelen du er ute etter.

Samtidig vil alle rammer begrense kreativitet. Jeg har lang erfaring med å skrive artikler som faktisk rangerer høyt på Google, og skriver artikler som har en god flyt og fokuserer på SEO.

Så det er bare å bestille «100 artikler på 800 ord om kredittkort», gi en detaljert instruks for hver enkelt artikkel, eller gå for en mellomting.

Leveringstid når du kjøper artikler

Jeg skulle gjerne ønske at jeg kunne love at alle artikler er ferdige innen X dager, men så enkelt er det dessverre ikke. Som oftest har jeg allerede oppdrag jeg jobber med samtidig.

All leveringstid avtales med kunden når du bestiller artikler. Jeg er fleksibel nok til å kunne kaste meg rundt hvis du trenger artikler raskt, men ellers gjelder det et køsystem. Som oftest kan jeg fikse artikler innen kort tid!

Når du legger inn en bestilling vil jeg også avtale en leveringstid med deg.

Premium-artikler får prioritering i køsystemet, så alle som bestiller disse artiklene blir prioritert når jeg tar nye oppdrag. Det er selvsagt ikke slik at jeg utsetter den avtalte leveringstiden hos noen andre, så premiumoppdrag fører heller til mer kveldsjobbing for meg for å sørge for at alle får artiklene sine til en rimelig tid.

Hvor lange artikler anbefales det å kjøpe?

Lengden på artiklene bør tilpasses innholdet, men det er likevel noen gode regler man kan forholde seg til som et utgangspunkt.

Den viktigste regelen er at innholdet bør være like langt eller lengre enn konkurrentene dine. En artikkel på 500 ord vil aldri kunne konkurrerer med en på 2 500 ord, uansett hvor god den er. Det er rett og slett ikke mulig å få like mye god informasjon på så få ord.

Artikler på rundt 300 ord

Tiden da man kunne bestille og publisere artikler på 300 ord som rangerte godt i Google er over, så jeg anbefaler ikke å kjøpe såpass korte artikler med mindre du har en god strategi for hvordan disse skal fungere.

Artikler på 800 til 1000 ord

Dersom du opererer i en nisje uten store konkurrenter kan artikler på 800 – 1000 ord ofte gjøre det godt. Disse korte artiklene er akkurat langt nok til å kunne svare godt på problemstillingen til den besøkende eller kunden, men den kan ikke gå i dybden.

Jeg fokuserer ofte selv på rundt 1 000 ord lange artikler om det er lite eller ingen konkurranse rundt søkefrasen.

Artikler på 1 200 til 2 000 ord (eller mer)

Jeg anbefaler artikler i lengden 1 200 til 2 000 ord om det er mer konkurranse rundt temaet. Dette lar meg i de fleste tilfeller gå i detaljer nok til at artikkelen kan svare på forventingene til den besøkende på en bedre måte en konkurrenter.

Det er ingen fast grense for hvor lange artikler kan være, men det er sjeldent at man ser artikler på over 4 000 ord. Men for noen svært konkurransepregede sjangere kan artikler på 3 – 4 tusen ord være en god måte for å rangere høyt på.

Slik foregår en bestilling av artikler hos Iversen Media

For å kjøpe artikler trenger du bare å fylle ut skjemaet du får opp når du klikker på knappen nedenfor, så tar jeg kontakt med deg innen kort tid.

Normalt foregår artikkelkjøp omtrent slik:

  1. Kunden fyller ut skjemaet for å starte prosessen.
  2. Jeg svarer på spørsmål kunden har, og gir litt detaljer rundt hvordan jeg ser for meg oppdraget (leveringstid osv.).
  3. Kunden gir mer detaljert informasjon om oppdraget.
  4. Jeg gir et prisoverslag og ber om en bekreftelse på avtalen.
  5. Jeg begynner prosessen med å skrive innholdet.
  6. Artiklene skrives, finskrives og kvalitetssikret.
  7. Artiklene leveres til kunden over e-post samme med faktura.
  8. Vi blir enige om eventuelle endringer dersom det er ønskelig.
  9. Kunden betaler fakturaen og publiserer artiklene på nettstedet sitt.

Siden hvert oppdrag er forskjellig fra det forrige er det alltid litt ulike fremgangsmåter, og vi finner ut av hva som passer best for akkurat deg.

Nisjer og kategorier jeg har lang erfaring med

Jeg tar på meg oppdrag for alle slags kategorier og nisjer, men det er jo selvsagt noen kategorier jeg har utviklet en erfaring med. Noen av kategoriene jeg har lengst erfaring med å lage innhold for er:

  • Personlig økonomi (sparing, ekstrainntekter).
  • Forbrukersaker (hverdagstips, guider for å gjøre livet enklere).
  • Kredittkort og forbrukslån.
  • Kjæledyr.
  • Reise (ting å gjøre i X, beste restauranter i Y osv.)

Ellers har jeg fagkompetanse innenfor biologi, og natur og miljø.

Trenger du hjelp til å lage en innholdsstrategi?

Før man kjøper artikler er det fornuftig å ha en tydelig strategi for hva du skal med innholdet. Ønsket du bare mer trafikk fra søkemotorer for å få mer annonseinntekter? Eller har du kanskje et ønske om å konvertere besøkene til salg av produkter og tjenester?

Jeg kan hjelpe med å lage en god innholdsstrategi som er forenelig med målet ditt, uansett hvilket mål du har. Om du ønsker hjelp til dette kan jeg komme med konkrete forslag til hva slags artikler jeg bør skrive for at du skal nå målet du setter deg.

Derfor lønner deg seg å kjøpe artikler til nettsiden sin

Godt innhold på nettsiden din kan gjøre den mer nyttig for kunder, øke troverdigheten din, og ikke minst bidra til økt konvertering.

De aller fleste bransjer har nytte av tekstinnhold på nettsiden sin, og det er en grunn til at de fleste som bestiller artikler av meg ender opp med å ville ha flere.

Selv bransjer hvor det kanskje ikke virker logisk at tekstinnhold er nødvendig, er det faktisk også slik at det øker konvertering. For eksempel har både snekkere, rørleggere, tannleger, dyreklinikker og andre hatt lignende bransjer økt konvertering som følge av innkjøpte artikler.

Det som skjer i disse tilfellene er at kundene søker på Google etter et problem de har, og ender opp med en god og forklarende artikkel på aktøren sin nettside. Og da er veien kort for å kontakte dette firmaet for videre oppdrag.

Spørsmål og svar om å kjøpe artikler til nettsider

Hvor mye koster en artikkel?

Prisen for en artikkel avhenger av hvilken prisklasse den havner i, og lengden på artikkelen. Prisen kan variere mellom alt fra 200kr for en 500 ord lang artikkel i Enkel-utvalget, til flere tusen kroner for en Premium-artikkel på et par tusen ord.

Kommer artiklene med bilder?

Når du kjøper en artikkel kjøper du kun ren tekst, ikke bilder, video eller noe annet.

Kan du laste artiklene og publisere dem direkte på nettsidene våre?

Jeg leverer i utgangspunktet artikler i rent tekstformat enten som et dokument eller via Google Docs, men jeg kan også bidra med redaktørarbeid mot et tillegg. Jeg kan bidra med å formatere artikler med HTML, legge de ut for publisering, finne egnede bilder til bruk osv. Prisen for dette er 599kr per time, og er en tilleggstjeneste til selve kjøpet av artiklene for de som ønsker det

Finnes det noen kategorier du ikke skriver artikler om?

Jeg skriver artikler om det aller meste, men forbeholder meg retten til å avslå oppdrag innenfor kategorier jeg ikke er komfortabel med. Men de aller fleste kategorier godtas.

Må artikler publiseres med byline?

Du velger selv om du vil publisere med eller uten byline. Du står også fritt til å publisere artiklene under et pseudonym eller eget navn dersom det er ønskelig.

Skriver du artikler om betting og caisno?

Jeg skriver artikler om betting og caisno. Disse følger en egen pris til 1,5 kr per ord. Dette er den eneste kategorien som følger egne priser.

Skriver du produktartikler?

Jeg har en egen tjeneste for leveranse av produktinformasjon for nettbutikker. Dette er en litt annen sjanger enn vanlig tekstproduksjon, så der gjelder egne priser.

Hva menes med «Hjelp til nøkkelordresearch»?

Hjelp til nøkkelordresearch er en tjeneste som inkluderes i Premium-artikler hvor jeg kan bidra til å finne riktig nøkkelord for nettsiden din. Dette er kun dersom det er ønskelig, og du er usikker på hvilke nøkkelord vi skal fokusere på i artikkelen.

Hva menes med «Prioritert leveranse«?

Prioritert leveranse er en tjeneste som tilbys for Premium-artikler hvor disse får fortrinnsrett i ventetiden på nye artikler. I praksis betyr det at du kan forvente at jeg kan ha en kort leveringstid på disse artiklene.

Hva menes med «Gratis finpuss»?

Gratis finpuss kommer med Standard– og Premium-artikler, og betyr at jeg kan ta en ekstra finpuss på artikler etter at de er ferdige og sendt av gårde. Dette gir deg en garanti for at du blir helt fornøyd med alle artiklene du bestiller. Når det er sagt blir selvfølgelig alle artikler finpusset og lest nøye gjennom flere ganger før de sendes til noen kunder.